0(216) 352 55 35
0(506) 114 31 00


Endüstriyel Seksiyonel Kapılar


Kapı seksiyonları (paneller) çelik/poliüretan/çelik formunda olup çelikler sıcak daldırma galvanizdir. 43,3 kg/m³ yoğunluğunda CFC–11 içermeyen doğa dostu su bazlı homojen poliüretan köpük kullanılmıştır. Poliüretan CFC Free PUR özelliği sayesinde küflenme ve böceklenme olmaz. B2 yanmazlık özelliği test raporları ile belgelenmektedir. Paneller arası sızdırmazlığı sağlamak için fitil ve özel sünger conta fabrikasyon olarak yerleştirilmiştir. Ayrıca seksiyonlar üzerinde ısı köprüsü vardır.

Panel içerisinde menteşelerin vidalandığı noktalarda yüzey sacı altında 1 mm kalınlığında çelik barlar yer almaktadır. Bu sayede menteşelerin uzun yıllar dayanması sağlanırken kapı ömrü uzatılmıştır. Paneller iç ve dış yüzey gofrajlı (stucco) olarak üretilip boydan hadve sistemi kullanılarak mukavemet arttırılması hedeflenmektedir. Parmak sıkışmasına engel olan tasarıma sahip olan paneller dünya standartlarına uygundur. (EN 12604)

Panel Kalınlığı: 40 mm

ASHRAE Hesaplaması: Isı yalıtım k=1.51 w / m2k 

Isı iletilenlik (U) değeri 0,067 W/( m2K)

Ses yalıtımı RW=26 db

BOYA

Panellerin üzerine fabrikasyon fırınlanmış polyester astar boya atılarak üzeri RAL 9010 benzeri polyester boya ile boyanmıştır.

PENCERE

640mm X 330mm (içten içe ölçüdür) boyutlarında, pencere opsiyonel olarak sunulmaktadır. 

KILAVUZLAR

Kapılarda kullanılan kılavuzlar (raylar) ve braketler ASTM–526 standartlarına uygun olarak 2 mm kalınlığındaki sıcak daldırma galvaniz çelikten imal edilmiştir.

Kapının üst, yan ve alt bölümlerinde kullanılan esnek PVC fitiller sayesinde tam sızdırmazlık sağlanmaktadır.

DONANIM

Kapılarda kullanılan menteşeler sıcak daldırma galvaniz çelikten imal edilmiştir. Tekerlek mil uzunlukları kapı boyutlarına göre en uygun şekilde ayarlanmaktadır.

YAYLAR

Kapının ağırlığını dengeleyen torsiyon (bükme) yayları ASTM –229 standartlarına uygun olarak üretilmiştir. Yay ömrü yaklaşık 20.000 açma kapamadır. Kullanılan tamburlar ve yay sabitleme aksamı dökme alüminyumdan yapılmıştır.

Alt menteşelere bağlanarak kapının hareketini sağlayan halatlar,  kapı boyutlarına bağlı olarak 3.2mm, 4mm veya 4,8mm kalınlığındaki çelik halatlardan seçilmektedir.

KİLİT

Manuel kapılara standart olarak kilit verilmektedir. Motorlu kapılarda manuel kilit verilmemektedir.

RÜZGÂR DAYANIMI

Kapılar 75 kg/m2 lik rüzgâr yüküne dayanım sağlayacak şekilde imal edilmektedir.Kapı genişliği 5500 mm’yi aştığında paneller üzerine konulan U barlar ile rüzgâr dayanımı daha da arttırılmaktadır.

NASIL ÇALIŞIR

Seksiyonel kapılar 500 mm ve 610 mm lik panel kesitlerinden kapı genişliğine göre yapılmaktadır.Bu paneller birbirine menteşe yardımıyla bağlanıp yine yan menteşelere ray sistemi üzerinde yukarı ve aşağı hareket etmesini sağlayan polyamid başlıklı rulmanlı tekerleklerin takılması ile çalışır.Sistemin çalışma prensibi diğer başüstü kapıların aksine motor tahrikli olmayıp kapı ağırlığını dengeleyici torsiyon yaylarının kapıyı yukarı kaldırmasıyla dengelenmesi kapının  inişinde ise kapının ağırlığının kullanılıp tekrar yayların kurulması ile olmaktadır.Böylece kapı kendi enerjisini kendisi üretmiş olur.Kapı üzerinde kullanılan motorların amacı sadece otomasyon olup kapı taşıma gibi bir ihtiyacı karşılamamaktadır.Motorlu sistem dışında caraskal sistemi vardır.Bu sistemde zincir ve dişli grubu ile kapı açılıp kapatılabilinmektedir.

MONTAJ KÖR KASA YAPILMASI

Körkasa imalatı Kapının büyüklüğüne göre  40x80x2 mm veya 40x100x2 mm kutu profil olmalıdır.

Körkasa İmalat Ölçüleri  ;

A : Kapı Net geçiş ölçüsü ile aynı

B : Kapı Net geçiş ölçüsü  ile aynı (Sadece Standart Yataklamada)

C : Tambur ve Torsiyon sistemi çalışma mesafesi 50 cm

Not : B ölçüsü Yüksek yataklamada Net geçiş yüksekliği + yüksek yataklama mesafesi olmalıdır. Giyotin yataklamada ise Net geçiş yüksekliğinin 2 katı olmalıdır.

Yüksek ve Giyotin yataklamada net geçiş yüksekliğine bir profil daha  kaynatılmalıdır. C bölümü sadece tambur ve torsiyon sistemi çalışma alanına kullanılır.

L profili ve Tekerlek Klavuzu birbirine puntalı halde montaj mahaline gelir. Teraziye uyularak körkasaya içten Trapez vida ile vidalanır.Dikkat edilmesi gereken nokta L profili körkasaya iç taraftan sıfır bağlanıp Yan fitil ise içeri doğru sarkmalıdır.       

Halat Güvenlik Mekanizması Yan Menteşelerin Kurulumu; Körkasa ve profiller takıldıktan sonra ilk olarak alt panel yerine oturtulur.Alt panel toplam net geçişten 4 cm büyük olmalıdır.Böylece panel körkasa üzerinde  Halat güvenlik mekanizmasına ilk önce yan yuvasından tekerlek geçirilir.Tekerlek, tekerlek klavuzuna oturtulduktan sonra halat güvenlik mekanizması üstündeki alt tırnak  ve yan tırnak yardımı ile paneldeki yeri bulunup buraya vidalanır Halat güvenlik mekanizması üzerindeki bağlantı yeri ve geçiş yuvasına halat takılır. Yan menteşe şekilde görüldüğü gibi panel üzerine vida ile monte edilir.Tutma kolu 2 parçadan oluşur.Panel üzerinde yeri işaretlenerek boşaltması yapılır ve kendi yerine takılır ön ve arka parça vidalar ile birbirine bağlanır.

Gövde itici yay bağlantısı : Gövde itici yay C profiline kendi ayarlı bağlantı parçası yardımı ile trapez vida ile monte edilir.Montaj yerini tesbit etmek için kurulmuş kapı kontrollü bir biçimde kaldırılır.Kapı net geçişi sağlandıktan sonra yatay tekerlek klavuzu üzerinde panellerin geldiği son nokta işaretlenir.Kapı yere indirildikten sonra gövde itici yayın lastik olan başlığı bu işaretlenen yerden 10-15 cm kapıya doğru gelecek ve sabitlenecek şekilde yerine monte edilir.